Haz
3
2008

Atatürkün TC Kimlik Numarası

  Internet / Web kategorisine Hakan Yamanoğlu tarafından yazıldı.

Atatürkün Nüfus Cüzdanı

2003 yılında hayata geçirilen Mernis projesi kapsamında, yaşayan ya da vefat etmiş yaklaşık 130 milyon Türk Vatandaşına TC Kimlik Numarası verilmişti. TC Kimlik Numarası verilenler arasında çok özel bir tanesi var ki o da ulu önder Mustafa Kemal Atatürk.

Mustafa Kemal Atatürk‘ün de bir TC Kimlik Numarası olduğunu biliyor muydunuz? Açıkcası ben düne kadar haberdar değildim. Bir arkadaşımdan duyunca hemen tckimlik.nvi.gov.tr adresine girdim ve Mustafa Kemal Atatürk‘e ait olan 10000000146 nolu Tc Kimlik Numarasını sorguladım. Ancak doğrulama sayfası şu hatayı verdi:

Sorguladığınız kayıtla ilgili teknik bir hata oluştu. Sistem görevlileri ile irtibata geçiniz.

Fakat daha sonra bilgilerini girerek nı öğrenebildiğimiz sayfaya girip, ulu önderimizin bazı bilgilerini girince numaraya ulaşabildim.

Atatürkün Tc Kimlik Numarası

Acaba yaşamış başka Türk Büyüklerinin de TC Kimlik Numarası var mı?

Etiketler:, , , , ,

Şu an tam 339 kişi yazıları RSS ile takip ediyor. Sen de üye olmak ister misin?

30 Yorum


  1. fikirbozan 3 Haziran 2008

    vay be işte harika bir proje.


  2. henster 3 Haziran 2008

    ilginç bir yazı daha önce hiç aklıma gelmemişti. (:


  3. Mustafa Solmaz 4 Haziran 2008

    Atatürk’ümüzün TC.Kimlik numarasının olduğuna çok sevindik ve çok menmun olduk.Atatürk’ümüzün soy olarak nereli olduğu hakkında tarihi bilgiler çok iyi incelenmeliydi.Atatürk Gaziantep li değildir.Atatürk soy olarak Konya-Karaman lıdır.Karaman şimdi vilayet olduğuna göre Atatürk Karaman lıdır.1300-1400 lü yıllarda Anadolu da birçok Türk Beyliği vardı.Osmanlı Beyliği(imparatorluğu)Anadolu da Türk birliğini sağlama adına bir politika izliyordu.Anadolu daki bütün beylikler Osmanlı beyliğine gönüllü katıldılar,ama Karamanoğlu beyliği kafa tuttu.Gönüllü katılmadı.1474 lerde Akşehir yakınlarında Karamanoğlu-Osmanlı savaşında Karamanoğlu beyliği yenilerek,Osmanlı hakimiyetine boyun eğmek zorunda kaldı.Durum böyle olunca Osmanlı hakimiyetine gönülsüz katılan bir Karamanoğlu ahalisi oluştu.Osmanlı bu durumdan çekiniyordu.1500 lü yıllardan sonra Osmanlı nın Rumeli,Balkanlarda ve avrupa içlerine yönelik fetih hakeketinden sonra buraları osmanlı topraklarına katınca,buralara hem müslüman ve türk nüfus yerleştirme ihtiyacı doğunca;osmanlı Karamanoğlu bölgesinde bulunan hoşnutsuz türk-müslüman nufusu dağıtma,hemde balkanlar ve rumeliye müslüman topluluk yerleştirme politikası ile,Karamanoğlu topraklarında bulunan ahaliyi zorunlu göç e tabi tutmuştur.Mesele bundan ibarettir.Balkanlarda ve rumelideki türk ve müslüman soyunun kökeni Konya ve Karaman bölgesidir.Gaziantep değildir.Atatürk Başkenti Ankara olan Türkiye Cumhuriyeti nin kurucusu ve Cumhurbaşkanıdır.ATATÜRK’ÜN KİMLİĞİNDE

    DOĞUM YERİ :ANKARA

    MEMLEKETİ :TÜRKİYE CUMHURİYETİ

    OLARAK YAZMASI DAHA UYGUN VE DAHA ŞIK OLURDU.

    ATATÜRK’ÜMÜZÜN TARİHİ BİLGİLER VE TARİHİ VERİLER IŞIĞINDA GAZİANTEP İLE YAKINDAN-UZAKTAN KESİNLİKLE İLGİSİ YOKTUR. BU DURUM MİLLETİMİZİN VATANDAŞIMIZIN KAFASINI BULANDIRMAKTAN BAŞKA BİRŞEY DEĞİLDİR.
    Ce


  4. Serkan Urhan 4 Haziran 2008

    Muhteşem bir düşünce, aklımın ucundan bile geçmemişti.


  5. Hakan Yamanoğlu 4 Haziran 2008

    @Mustafa Solmaz

    Çok detaylı ve güzel bir yazı yazmışsınız Mustafa Bey, teşekkürler. Atatürk’ün soyunun Gaziantepe bağlanmasının mutlaka bir nedeni vardır. 1923′de Ankara Nüfus Müdürlüğü’nün Atatürk’e verdiği nüfus cüzdanında, nüfusa kayıtlı olduğu yer Ankara/Çankaya olarak görünüyor. Bu da ayrı bir durum.

    Yazdıklarınız yeni bir ışık yaktı bende ve akşam iş çıkışında yapacağım ilk şey tarih an****lopedilerini talan etmek olacak. Eğer bu konuda fikri olanlar varsa ve paylaşırlarsa çok memnun olurum.

    Bu arada Wikiden bulduğum Atatürk’ün 993.815-B seri ve 51 sıra numaralı Nüfus Hüviyet Cüzdanı’nı yazıya ekledim.


  6. Mustafa Solmaz 4 Haziran 2008

    Burada Atatürk’ümüzün soyu ve Ata Yurdu hakkında yazdıklarım,kesinlikle ve kesin olarak doğrudur tarihi bilgi ve verilere dayanmaktadır.Atatürk Ata Yurdu ve Ata Soyu olarak Konya-Karaman’lıdır.Hayali,uydurma ve yakıştırma kesinlikle yoktur.(Gerçekten tarihçi olan aksini iddia edemez,bu konuyu bilir,bilmiyorsa eğer gerçek tarihçi değildir) Tarihimizi iyi bilmek gerekir.Bu konuya şunun için girdim,açıklayayım;bazı Atatürk düşmanları,Atatürk’ümüzün Yabancı olduğu iftirasında bulunuyorlar,böyle insanların bu tezlerini çürütmek ve Atatürkçü gençlerimize ve bütün Vatandaşlarımıza ışık tutmak ve bilinçlendirmek amacındayım.Atatürk ;derin ve kapsamlı tarihi bilgisi olan bir Devlet Adamıydı.Kendisi de Konya lı olduğunu biliyordu.Atatürk Konya’yı gezi ve ziyaretlerinde bizzat kendi dilinden:”Konya benim Ata Yurdumdur” diye söylemiştir.ATATÜRK TARİHİMİZE MİLLETİMİZE SAHİP ÇIKMIŞ VE TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİNİ KURMUŞ, DOĞUM YERİ:ANKARA-MEMLEKETİ:TÜRKİYE OLAN, EN BÜYÜK DEVLET ADAMIMIZ DIR.


  7. mesut 5 Haziran 2008

    iyi tamam ama Atam selanikli ve de baba adı Ali rıza.Bey nerden cıktı.Ana adıda Zübeyde .ordada hanım yok.

    ya bize ilkokuldan beri yanlış şeyler öğretiyorlar yada birileri bizi kandırmaya calışıyor.Şaka gibi yani.


  8. halil 5 Haziran 2008

    “Kurtuluş Savaşı sırasında Gaziantep, benzersiz bir yiğitlik ve fedakârlıkla özgürlük mücadelesi vererek, tarihi bir zafer kazanarak Gazi Paşa’nın da hayranlığını kazanmış. Nüfus kaydını Antep’te yaptıran Mustafa Kemal, kente “Türküm diyen her şehir, her kasaba ve en küçük Türk köyü, Gazianteplileri kahramanlık misali olarak alabilirler” diyerek Gazi ünvanını armağan etmiştir.”
    sebep bu olsa gerek..
    güzel bir yazı olmuş.tebrikler..


  9. yunnis 5 Haziran 2008

    tc kimlik kayıtları 1800 yılından aşağısını kapsamıyor bildiğim kadarıyla.


  10. Aybar Dumlu 9 Haziran 2008

    Vay be çok ilginçç

    http://www.aybardumlu.com


  11. Serhat 9 Haziran 2008

    Bu verilen resim uydurma söyliyim denedim çıkmıyo en ufak bi yanlışlıkta yapmadım.


  12. Hakan Yamanoğlu 9 Haziran 2008

    @Serhat

    Evet uydurma, işim gücüm yok oturdum kendim hazırladım (:


  13. Tamer Deniz 10 Haziran 2008

    Uydurma değil, ben de denedim. Ayrıca niye böyle birşey uydurma gereği hissedilsin ki?


  14. çetin 21 Haziran 2008

    Mustafa Solmaz arkadaşa Teşekkürü borç bilirim..Bir çok kişiye Mustafa Kemal ATATÜRK’ün dedelerinin nerden gittiğini ve niçin balkanlar gittiğini kısaca iyi açıklamaış….

    Degerli okuyucular..Günümüzde Mustafa Kemal ya da ATATÜRKCÜ (Kemalist) geçinen birsürrü zibidi 19.yüz yılılın tartışmasız en dirayetli azimli ve TÜRKCÜ lideri Mustafa Kemal ATATÜRK’e hiç de yakışmayan acıklamalar yapmakta;Yaşam tarzı sergilemekte ve körpe beyinleri ATATÜRK e düşman hale getirmektedir….

    Haaa bunlar öylede Din adına ATATÜRK düşmanları onlardan kalır yanı var mı…!!!!!!!!!!!!

    Din adına din düşmanlığı yapıyorlar…

    Mustafa Kemal ATATÜRK İyi bir müslüman,dindar Vatanperver İnsanlığa hizmet eden biriydi…Vatanını sevmeyen Müslüman olamaz.Milletini sevmeyen Müslüman olamaz…Dinini sevmeyen Vatan mücadelesi veremez….Vatansız din olmaz ,dinsizde millet….

    Bugün humeyniyi severim ATATÜRK’ü sevmem diyen neüdüğü belirsizler çogalmak istemelerinin yegane sebebi..!!!!

    Kemalist geçinenler ve Din adına din düşmanlıgı yapanlardır….

    Saygılar


  15. selim yılmaz 25 Haziran 2008

    Atatürk’ün Gaziantep’e kayıtlı olması bence isabet olmuş… Konya benim Ata Yurdumdur” sözüyle yurdu yerini belirlemiş ancak gerçek şu ki Atatürk Antebi Ve Anteplileri çok sevdiğinden nüfusu Gaziantep’e kaydolmuştur. Siz kimsiniz ki Atatürk’ün fikrine, isteğine karşı çıkıyorsunuz……

    “… Bu tek Türk şehri, hiçbir yerden maddi yardım görmeksizin kendi kahramanlığı ile kendini kurtardı. Ve Gazi ünvanına bihakkın liyakat kesbetti.

    Türküm diyen her şehir, her kasaba ve en küçük Türk köyü, Gazianteplileri kahramanlık misali olarak alabilirler.”

    ”Ben Antepliler’in gözlerinden nasıl öpmem ki? Onlar yalnız Antep’i değil Türkiye’yi de kurtardılar.” M.Kemal Atatürk

    “Ayıntaplılar yalnız Ayıntap’ı değil, Anadolu’yu da kurtardılar. Müdafaa-i Milliye de pişdar ( öncü) oldular. “

    Mustafa Kemal Atatürk

    SANIRIM Sayın M.Kemal Atatürk’ün yukarıdaki sözleri herşeyi açıklıyor. Bunun üzerine denilecek birşey olduğunu zannetmiyorum… Yok Atatürk şuralı olmalıydı, yok buralı olmalıydı bu gibi saçma düşünceleri bırakalım….

    Ben bir Gaziantepli olarak Atatürk’ün nüfusunun Antebe kayıtlı olmasından gurur duyuyorum…


  16. mert göksin 25 Haziran 2008

    Selim bey görüşünüze katılmakla birlikte atamızın ister silifkeli ister sivaslı ister hakkarili vanlı yada rizeli olmasında bir sakınca olmadığını görüyorum memleketin her karış toprağı onun doğduğu ve yaşayacağı yerdir.Ve de bu araştırmayı yapanlara da ayriyetten teşekkür ediyor ve devamını diliyorum


  17. Çetin 25 Haziran 2008

    Selim beyin görüşlerine katılmak mümkündeğil….

    Gaziantep İstiklal savaşının en yürekli mücadelesini vermiş olduğunda herkez zaten hem fikir.Gaziantep bu yüzdendirki GAZİ ünvanı ile Taçlandırılmıştır…

    Arkadaşlar Antep’in bu doğrusu Musatfa Kemal ATATÜRK’ü Antep yapmaz…

    Lütfen arkadaşla ardımızdan gelecek nesilleride yanlış bilgilendirmeyelim…
    Bu bilgi kirliligine son verelim…

    Bakın dün TBMM de Kürt Sait Mustafa kemal ve Türkiye Cumhuriyeti düşmanlığı beslerken bugün torunları yine başkaldırmış,Mustafa Kemal ATATÜRK devrimler birgece de insanları ümmü yaptı narası atmaktayken bu saçma sapan şeylerle uğraşmamalıyız.

    ATATÜRK Selanikte doğmuş 2 göbek gerisi dedeleri KARAMAN ilinden gitmiştir.
    Muhtemelen OĞUZUN 24 Boyundan olan Salur boyundan oldugu (bir diger rivayetde AVŞAR)boyundan oldugu sanılmaktadır

    Saygılar
    M ÇETİN
    Holanda


  18. Ayhan zaimbeyli 6 Ağustos 2008

    Mustafa Kemal Ataturk aslen Konya-Karamanlidir .Bu tartismasiz bir gercektir.

    Bende aslen Makedonyaliyim .Bugun Makedonya’nin koylerine gidin sanki kendinizi Konya’nin bir dag koyunde gibi hissedersiniz. Buyuk onder ‘Konya benim dedelerimin öz vatanıdır. Onlar, Rumeli’ye Konya’dan göçmüşlerdir ‘ demistir.

    Konya Mustafa Kemal Ataturk’un en cok ziyaret ettigi yerlerdendir.Ayrica ATATURK soyadinida Mustafa kemal’in hemsehrim dedigi Konyali Dil bilgini Naim Hazim Onat vermistir.

    Mustafa Kemal Ataturk sadece Konyalilari Gazianteplileri degil Trabzonlulari ,Erzurumlulari , Kayserilileri,Izmirlileri de vatanin her karisini severdi.Resmi belgeler ve Ataturk’un ve ailesinin aciklamalarindan , hatiralarindan da ogrendigimiz gibi Ataturk Konya -Karamanlidir.

    Isgal yillarinda Gaziantep savunmasi ile ornek bir direnis gosteren Gazianteplileri Musta Kemal Ataturk takdir etmis , ve nufusunu Gaziantep’e kaydettirmistir.Bu Gazianteplilere verilmis en guzel hediyelerden biridir.Gazianteplilerde elbette bununla gurur duyabilirler.

    Sadece Gaziantep’ de degil elbette ulkemizin her tartafinda kahramanliklar gorulmus kahramanlar yetismistir.Surasida bir gercektirki Milli Mucadele’nin onde gelen iki buyuk kahramani da aslen Konyalidir biri Mustafa Kemal Ataturk digeri Kazim Karabekir Pasa.


  19. M Çetin 6 Ağustos 2008

    Sayın ayhan Zaimbeyli

    elbette Musatafa kemal ATATÜRK Önce Türkiye cumhuruyeriDevletinin sınır larının her zerresin hemşerisidir…
    ayrıca Türk’ün yaşadığı heryerin hemşerisidir..

    Yalnız size bu arada bir şey daha hatırlatmakda yarar var Karaman 1989 yınlından beri yani 19 yıldır Türkiyenin 70 İLİ .Plakasıda 70 :))))
    Artık Konya karaman demekten vaz geçelim lütfen…

    Keza Karmanoğulları dönemin de Karende diye bilinen ve 1277 Türkçe yi kanun haline getiren Karamanoğlu mehmet beyin anısına bari lütfen artık Konya karaman degilde KARAMAN diyelim :::)))))

    Saygılar


  20. Ayhan zaimbeyli 7 Ağustos 2008

    Sayin Mehmet Çetin

    Karaman’in il oldugunu bende biliyorum ,Ama Konya-Karaman demekte maksat ortak bir kultur hazinesine sahiptir bu iki sehir. Mesela Kilis ile Gaziantep ,Kars Ardahan ,Adana Osmaniye orneginde oldugu gibi.Konya tarihi Karamansiz Karaman tarihi Konyasiz olmaz .Elbette Karaman artik bir vilayettir, ama dedigim gibi tarihi ve kulturel konularda bazen bolgesel bakmak gereklidir.


  21. muharrem cetin 7 Ağustos 2008

    Sevgili Ayhan Zalimbeyli Kardeşim.

    Size katılıyorum…Önemli Olan Türk Olmak Ve bu şuurda yaşam ..Ben biraz espiri katmak için hatırlattım..
    Şuda bir gerçekki 70 milyon TR de çogunluk İl oldugunu bile bilmez buda bir gerçek..

    Karamanlı olmak şuuruna varan insan için bir gururkaynağı,HAkaten ayrıcalık…

    http://www.karamanvakfi.com.
    Karaman Türkçenin Başkenti Batı Trakya türkleri Kuzey Irak Kerkük Müsuş Süleymaniye Trkmenleri,Kıprıs Türkmenler,TÜrkiyenin dogusunda ve güney doğusunda çogu kürt diye bilinen milyonlarca insan Türkmen dir ve Karamanoğullarındandır.(Adıyaman,malatya,Sivas,Diyarbakır,Van,Hakkari)

    Ve işte Mustafa Kemal ATATÜRK’ün dedeleri Osmanlının Batı Trakyayı Türkleştirme müslümanlaştırma adıana (Aslında tutunamazlarsa onlar yok olur )Karaman oğullarını zoraki göçe zorlandığı dönemden göç eden Karaman Türkmenlerin den dir…

    Selam sağılar..

    saygılarımla


  22. derya 4 Eylül 2008

    merhaba arkadaşlar.ben bir gaziantepli olarak Atatürkün gaziantep kütüğüne kayıtlı olmasından gurur duyuyorum bazılarının(mustafa solmaz arkadaşıma ithafen) antep ne alaka ya Atatürkün g.anteple uzaktan yakından alakası yoktr demesini de cahiilğinin göstergesi diye düşünüyorum.bunu yeni öğrenmiş olabilir ama sanki gaziantep şehri başka bir ülkedeymiş gibi tepki göstermesine anlam veremedim.Atatürk ü tek bir şehre mal etmek büyük bir hata kaldı ki Atamız dünyaya mal olmuş bir insandır.Atatürk nerelidir die tartışacağımıza onun vasiyetlerini nasıl yerine getiririz bunu tartışalım.bunun hepimiz için daha verimli bir konu olacağını düşünüyorum……….ohh beee rahatladım:)


  23. kkeretli 29 Eylül 2008

    atatürk gazianteplidir gaziantepli kalacaktırr. atatürk bi sözünde”ben gazianteplilerin gözlerinden nasıl öpmemki,onlar yalnız antebi değil tüm Türkiye’yi kurtardılar” demiştir atatürk antebe geldiğinde gazianteplilere hayran olup bu memleketi ve bizi hemşehrileri kabul etmiştir


  24. leyla 29 Eylül 2008

    derya sana katılıyorum. Ulu Önder Atatürk yaşamı boyunca Türkiye için uğraşmış ,çabalamış, ve sonunda amacına ulaşmış.Biz TÜRKLERİ FERAHA KAVUŞTURMUŞTUR. Mekanı cennet olur inşallah. O bir idoldür. O bir kahramandır.
    emsalsiz fikirleri olan gözlerindeki ışıkla etrafı aydınlatan resimlerinde bile,umut saçan kahraman.
    O nedenle arkadaşlar, tartışmanın gereği yok. Atatürk’ün ilkeleri doğrultusunda ilerlemek Türk gençliğinin geleceğinin mutlu ve umutlu yarınlara kavuşması demektir.


  25. muharrem cetin 29 Eylül 2008

    Arkadaşlar ATATÜRK ün nereli oması ile ilğili tartışmaya gerek yok.Dünya Türklüğünün kurtuluşuna ışık tutmuştur.
    Kokuşmuş Osmanlı hanedanlığının için den Devlet çıkarmıştır..

    Ama Gazi antepliler kendilerine hemşeri kabul etmesi
    Atatürk ün Aslen selanikli olması ve orayda kızıkhafız hafızların osmanlı tarafın dan KARAMAN ilinden Batı tırakyayı Türkleştirme harekatı ile (sürgün )edilen KARAMANOĞLU beyliğin den dir..
    Bu tarihi saptırmadan Her TÜRK Atatürk’ü hemşeri kabul etmesi doğaldır…

    Burdaki itiraz yada duyalı olunması gereken konu;Hani çekiç kafalı iki kız Humeyniyi severim ama Atatürk’ü sevmen demişti.Atatürk Türkiyedeki kurtuluşsavaşının başaörtüsü(mine hatunun başının açılması istem ve sütcü immamın müdahalesi) diye anlattıya !!!!!!!!! İşte ilerde nesillerin kafaları karışmaması için Doğrubilgiyi iletmek gerek..
    Bilği kirliligine hayırdır itirazım.. Yoksa Ulu önderrin hangi ilede nufusa kaydedildiği çok da önemli değil..

    Selam saygılar


  26. Gumulcineli Erkan Arslan 30 Eylül 2008

    Lutfen herkes haddini bilsin , Ben bir balkan Turku olarak burada yanlis bilgi veren kisileri kiniyorum.Yok Antepliymis bilmem neymis , Ataturk’un hayat hikayesi uzerinden kimse kendi sehrinin reklamini yapmasin burada,Ataturk’un dogum yeri belli yetistigi yer belli .Soyu sopu belli Nerden geldigi nerede dogdugu bellidir..3 4 kisi cikip Ataturk surali burali demesin.Ataturk SELANIK’ DE dogmustur kokeni bir cok balkan Turk’u gibi Konya-Karaman’dir.Bunu yuce Ataturk’un kendisi, Annesi , ve kiz kardesi acik acik zamaninda belirtmistir.Simdi Ataturk’un hayatini saptirmak degistirmek Ataturk’e hakarettir.


  27. muharrem cetin 1 Ekim 2008

    Gumulcineli Erkan Arslan Kardeşim

    Dğru diyonda haddini bilmezler sözüm ona ATATÜRK sevğisi adına tarihi saptırmaya çalışmaktadırlar…

    bir kaç kez yazdım ama müslümanlaraı islam adına FENERLERLE ,AMPUL ışıklarıyla aydınlattığını sana islamdüşmanları nrekadar islama zarar veriyorsa;ATATÜRKÇÜLÜK adına Musatfa Kemal ATATÜRK ü oralı buralı yaparak ve ya onun ilke ve inkılaplarını yaşayıp geliştirecekleri yerde ATATÜRK ü manasız bir şekilde putlaştırmak isteyen ler MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ü bugün Gazi antepli yaparlar yarın da İsrailliydi amerikalıydı da derse şaşırma sakınn………….

    Tarih kesinlikle yalan söylemez

    Rabbım mekanını cennet etsin
    Bizleride onun nerdeyse 100 yıl önce Soydaşlarının esaretten kurtulması için canını dişine takan bu Türk büyüğünün ülküsüyle ülkülendirsin…

    Bizim FENERİMİZ AMPÜLÜMÜZ yok ama
    Bizim AY ve Yıldızımız daim parlayacak

    selam saygılarl

Bu yazıdan bahsedenler

  1. oyyla.com
  2. www.tusul.com
  3. Atatürk'ün TC Kimlik Numarası | Bir Grafiker 'in Web Günlüğü // Serkan URHAN

Düşünceni paylaş, bincelerce kişiye ulaş..

İsim(Gerekli)

E-Mail (Gerekli)

Blog / Web Site(Varsa)

Yorumlar

Patron Hakkında

Patron Teknoloji Herşeyim 08.01.2008 tarihinde yayın hayatına başladı. İçeriği tamamen özgün olarak hazırlanan Teknoloji Herşeyim, Türkiye ve Dünya’daki en son teknoloji haberlerini sizlere günlük olarak ulaştırmayı.. >>

2008 (c) Teknoloji Herşeyim, WordPress'in etinden ReviewSaurus'un sütünden yararlanılarak hazırlandı. Tüm hakları kayıp, bulanların insaniyet namına müdüriyete haber vermeleri rica olunur. Ayrıca, müessesemiz Firefox kullanmadığınız takdirde başınıza geleceklerden sorumlu değildir.
Harita(XML) | Yalçın Bulut | Kimdir | Network | İletişim